کود تقویتی

خرید کود فروت ست با کیفیت بالا و قیمت مناسب همراه با مشخصات

محلول سه گانه فروت ست

خرید کود محلول سه گانه فروت ست مناسب جلوگیری از ریزش گل، ضد سرمازدگی و افزایش باردهی در فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز با نازلترین قیمت

تامین عناصر غذایی گیاه در زمان مناسب و با محصولات با کیفیت با هدف افزایش عملکرد و کسب بیشترین راندمان بسیار پر اهمیت است. استفاده از برخی از عناصر در زمان مناسب می تواند تاثیر دو چندانی در افزایش عملکرد داشته باشد یکی از مراحلی که که تغذیه درخت  اهمیت زیادی دارد زمان تورم جوانه هاست  استفاده از فروت ست می‌تواند بخشی از نیاز گیاه را به ازت، روی و بور را برطرف کند.

 

فروت ست چیست؟

فروت ست به معنی تنظیم میوه است تغییراتی که در نهنج گل اتفاق می افتد تا میوه اولیه تشکیل شود را فروت ست می نامند دراین مرحله تقسیم سلولی اهمیت بالایی دارد با خرید کود فروت ست و استفاده در زمان های توصیه شده می توانیم بالاترین راندمان تولید را داشته باشیم.

زمان تشکیل گل و میوه ازت، پتاس، روی و بور نقش مهمی دارند. این عناصر می تواند در افزایش تعدادجوانه های زایشی، رشد لوله گرده، افزایش لقاح و گرده افشانی موثر باشد. رساندن این عناصر به گیاه در  مناسب اثر خود را در مرحله برداشت به خوبی نشان می دهد. پس از محلول پاشی کود مایع فروت ست در مراحل مختلف رشد انتظار داریم در انتهای  فصل، محصول بیشتری داشته باشیم.

در سال قبل پس از برداشت محصول ذخیره عناصر غذایی به شدت کاهش می یابد و در ابتدای فصل رشد  سال بعد به دلیل پایین بودن دمای خاک جذب عناصر غذایی  به کندی صورت می گیرد و ریشه گیاه قادر به جذب عناصر غذایی نیست بنابراین به دلیل پایین بودن ذخیره عناصر غذایی، دانلود پریست فتوشاپ رایگان درخت با کمبود مواد غذایی مواجه می شود.  ضروری است عناصر مورد نیاز برای رشد جوانه ها و افزایش گلدهی  فراهم شود.

جوانه های زایشی  اندامهای مهمی هستند که به طور مستقیم در افزایش عملکرد نقش دارند تامین به موقع عناصر غذایی روی، پتاس، بور و ازت تعداد جوانه های زایشی را افزایش می دهد. کود فروت ست  با درصد متعادلی از عنصر ازت، روی و بر می باشد که در کاهش ریزش گل و افزایش تلقیح و تبدیل گل به میوه موثر است.

 

بهترین زمان مصرف فروت ست

برای به دست آوردن بهترین نتیجه،  فروت ست در سه مرحله  مصرف می گردد. در مرحله اول دو هفته بعد از برداشت میوه و قبل از خزان، محلول پاشی صورت می گیرد در مرحله دوم فروت ست در زمان تورم جوانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مرحله سوم نیز بعد از تشکیل میوه می باشد.

مرحله اول و دوم در اغلب درختان اهمیت  بیشتری دارند  البته در برخی از درختان نیز مرحله سوم می‌تواند در افزایش سایز و تعداد میوه در هر درخت موثر باشد برای  کسب بهترین نتیجه لازم است هر سه مرحله را در زمان مناسب انجام دهید.

 

 

مرحله یک: مصرف فروت ست  پس از برداشت میوه

در این مرحله فرصت کوتاهی داریم تا بتوانیم عناصر غذایی از دست رفته را برای جوانه ها تامین کنیم هرچه از زمان برداشت فاصله بگیریم توانایی جذب عناصر غذایی توسط برگ ها کاهش می یابد  برای دریافت بهترین نتیجه بهتر است پس از برداشت محصول، محلول پاشی به سرعت انجام شود.

درختانی مثل زردآلو، گیلاس آلبالو که برداشت محصول قبل از مرداد ماه می باشد  محلول پاشی کود فروت ست بهتر است بعد از 15 مرداد انجام شود. اما درختانی که محصول آنها در ماه مرداد  به بعد برداشت می شوند  بهترین  زمان محلول پاشی بلافاصله بعد از برداشت است.

در زمان تشکیل میوه و تبدیل گل به میوه  حدود ۷۰ درصد از عناصری که در این مرحله مصرف می شود از ذخایر سال قبل می باشد. مصرف کود فروت ست  پس از برداشت میوه  باعث ذخیره عناصر غذایی روی بر و ازت در فصل زمستان می شود  این کار مانع از اختلال در فعالیتهای  فیزیولوژیکی در زمان شروع فعالیت مجدد گیاه می شود. به همین دلیل مصرف کود فروت ست در این مرحله  پس از برداشت میوه بسیار اهمیت دارد.

 

مرحله 2 : مصرف فروت ست در زمان تورم جوانه ها

یکی از  زمان های مهم در محلول پاشی فروت ست زمان تورم جوانه ها است. درختان هسته دار در زمان تورم جوانه های زایشی، برگی ندارند بنابراین درصد جذب فروت ست در این نوع درختان کمتر از درختان دانه دار می باشد در  درختان دانه دار به دلیل اینکه محلول پاشی قبل از باز شدن گلها و پس از باز شدن اولین برگ ها انجام می شود جذب بهتر انجام می شود.

در عکس بالا  تصویر شماره 4 و 5 بهترین زمان محلول پاشی فروت ست زمان تورم جوانه ها می باشد

مرحله سه: بعد از تشکیل میوه

محلول پاشی فروت ست در این مرحله  باعث کاهش ریزش میوه و افزایش سایز میوه میشود  محلول پاشی در این مرحله  زمانی صورت می گیرد که سایز میوه فندقی یا نخودی باشد.

fruit set

جدول : ارزش و تاثیر گذاری مراحل مختلف محلول پاشی فروت ست  در درختان

ردیفنام محصولپس از برداشت میوهزمان تورم جوانه هافندقی شدن میوه توضیحات
1 دانه دار(سیب، به، گلابی)50 درصد20 درصد30 درصد
2هسته دار(شلیل،هلو گیلاس)60 درصد10 درصد 30 درصد
3انگور10 درصد60 درصد 30 درصد
4گردو، پسته50 درصد20 درصد30 درصد
5زرشک20 درصد50 درصد30 درصد
6مرکبات70 درصد30 درصدمرکبات جنوب از آبان تا بهمن

مرکبات شمال اسفند تا فروردین

7انار، انجیر، کیوی10 درصد60 درصد30 درصد
8خرما30 درصد40 درصد30 درصد
9زیتون30 درصد40 درصد30 درصد

تاثیر فروت ست بر سال آوری

سال آوری یعنی  درخت در یک سال محصول پر باری داشته باشد و در سال بعد عملکرد به شدت کاهش پیدا کند.  در سالی که یک درخت محصول بیشتری دارد  میزان عناصر غذایی گیاه کاهش می یابد همین  موضوع باعث ریزش جوانه های زایشی در پایان همان فصل می گردد.

به دلیل کاهش جوانه های زایشی در سال بعد عملکرد درخت کاهش می یابد.  اگر کاهش عناصر غذایی در زمان مناسب جبران شود در سال بعد نیز ما عملکرد بالایی را خواهیم داشت.

تعداد  جوانه های زایشی که امسال بر روی درخت ظاهر می شوند در  تعداد میوه سال آینده ارتباط مستقیم دارد. در سال جاری اگر عملکرد خوبی داشته باشیم میزان عناصر غذایی زیادی از گیاه خارج می شود و گیاه به ناچار عناصر غذایی موجود در جوانه های زایشی را تخلیه کند که در نهایت باعث ضعیف شدن  و ریزش جوانه های زایشی می گردد. به طبع در سال آینده محصول کمی خواهیم داشت.

بنابراین تغذیه جوانه های زایشی پس از برداشت محصول بسیار اهمیت دارد. هرچه قدر ذخیره عناصرغذایی بیشتری داشته باشیم گرده افشانی و تلقیح بهتر انجام می شود.  مصرف فروت ست باعث ذخیره عناصر غذایی مهم در گیاه می گردد که علاوه بر جلوگیری از ریزش جوانه ها در افزایش گلدهی و  تبدیل گل به میوه بسیار موثر است.

 

دلایل مصرف فروت ست

در سال جاری پس از برداشت میوه به دلیل اینکه عناصر غذایی از قبیل ازت روی و بر،  صرف تولید میوه شده به همین دلیل گیاه دچار کمبود این عناصر می گردد جبران  کمبود  ازت، روی و بر  برای افزایش تعداد گل و میوه در سال آینده ضروری می باشد.

به دلیل اینکه رشد جوانه های زایشی و رویشی  در اسفند ماه و اوایل بهار بسیار سریع صورت می گیرد و در این زمان به دلیل پایین بودن دمای خاک جذب عناصر غذایی  و حرکت شیره گیاهی  با مشکل مواجه می شود بهتر است بخشی از نیاز گیاه به عناصر روی ازت و بر را در اواخر تابستان  پس از برداشت میوه و بخشی دیگر را در زمان تورم جوانه ها تامین کرد.  به  دلایلی که گفته شد محلول پاشی فروت ست در دو مرحله می تواند به کمبود عناصر غذایی روی، ازت و بر  کمک کند.

 

اثرات مصرف کود مایع فروت ست در گیاه

از مهمترین اثرات مصرف فروت ست افزایش تعداد گل و میوه باشد  تعداد میوه در هر درخت تاثیر مستقیمی بر افزایش عملکرد دارد. اگر تعداد میوه تشکیل شده کم باشد حتی با وجود افزایش سایز میوه ما کاهش عملکرد محسوسی خواهیم داشت.

به طور واضح رکن اصلی افزایش عملکرد  و افزایش راندمان محصول افزایش تعداد میوه در هر درخت است.  اگر ما بتوانیم با تغذیه مناسب و کاهش خسارت تنش های محیطی خصوصاً سرما تعداد میوه را افزایش دهیم  قطعاً در پایان فصل عملکرد بالای داریم.

 

 تاثیر فروت ست بر کاهش خسارت سرمازدگی

سرمازدگی زمانی اتفاق می افتد که افت شدید دما خصوصاً در شب داشته باشیم.  سرمازدگی باغات در اواخر اسفند ماه و اویل بهار،  زمان ظهور گل و جوانه بیشتر اتفاق می افتد هر چه درخت  تغذیه بهتری داشته باشد و از نظر عناصر غذایی درخت کمبودی نداشته باشد بنیه قوی تری دارد در این حالت خسارت سرمازدی به حداقل می رسد.

حساس ترین اندام ها به سرمازدگی جوانه های گیاه است درصورتی که جوانه های زایشی و گل دچار سرمازدگی شوند عملکرد به شدت کاهش می یابد. فروت ست می تواند  بخشی از عناصر غذایی مورد نیاز جوانه ها را تامین کند و مقاومت گیاه به تنش های محیطی را بالا ببرد. خرید فروت ست و مصرف آن در زمان مناسب می تواند تا حدودی باعث کاهش خسارت سرمازدگی بهاره شد.

 

 اثرات مصرف کود فروت ست (fruit set)

  • افزایش  تعداد گل
  •  جلوگیری از ریزش گل و میوه
  • افزایش مقاومت گیاه به آفات و بیماری ها
  • افزایش تلقیح گل
  • تشکیل میوه بیشتر
  • تبدیل حداکثر گل به میوه
  • کاهش سال آوری
  • افزایش طول لوله گرده
  •  افزایش مقاومت به تنش های محیطی
  •  افزایش مقاومت  جوانه ها به تنش سرما
  •  تشکیل میوه های سالم
  • بهبود خوشه بندی
  •   فروت ست جایگزین مناسب اسید بوریک و سولفات روی می باشد

 

نحوه اماده کردن محلول فروت ست

مقدار8 لیتر فروت ست را به همراه نیم کیلو اوره و ۵۰۰ سی سی مایع ظرفشویی در هزار لیتر آب حل کنید این ترکیب به دلیل چسبندگی بالا اثر بیشتری دارد.

 

 قابلیت اختلاط فروت ست

برای اثر گذاری بیشتر بهتر است فروت ست را به تنهایی مورد استفاده قرار دهید. در عین حال با اغلب سموم قابل اختلاط است. حتماً قبل از اختلاط با سایر سموم و کودهای شیمیایی  از کارشناسان مجرب  مشاوره بگیرید  جهت اطمینان از اختلاط پذیری فروت ست با سایر کود ها یا سموم شیمیایی ابتدا در سطح کم  اختلاط پذیری فروت ست با سایر ترکیبات بررسی شود.

 

ترکیبات کود فروت ست

کود فروت ست  دارای عناصر مهم ازت روی و بر است. برخی از شرکتهای تولید کننده  برای افزایش اثر دهی به محلول مایع فروت ست، آمینو اسید عصاره جلبک و فولیک اسید، پتاس و منگنز اضافه می کنند.

 

ردیفعنصرمقدار عملکرد
1ازت7 درصدافزایش فتو سنتز
2روی5 درصدتاثیر بر فعالیت هورمون ها، سنتز پروتئین
3بر2 درصدافزایش گرده افشانی
4آمینو اسید2 درصدافزایش مقاومت به تنش های محیطی
5عصاره جلبکنیم درصدتحریک فتوسنتز
6فولیک اسیدنیم درصدجذب بهتر عناصر غذایی

 

تاثیر ازت بر جوانه ها:

ازت اجزاء اصلی کلروفیل است که در ساختار DNA ، RNA و پروتئین ها وجود دارد این عنصر در افزایش هیدرو کربن گیاه موثر  است ازت همچنین در  تولید آمینو اسید ها نقش مهمی دارد عنصر ازت با افزایش میزان هیدروکربن در جوانه ها انرژی لازم را تامین می کند و مقاومت آنها را به تنش سرمایی بالا می برد. مصرف کود ازت باعث افزایش تقسیم سلولی و  و افزایش گل انگیزی در سال بعد می گردد.

 

تاثیر بور بر گلدهی

بور یک عنصر ریز مغذی در گیاه می باشد.  تامین این عنصر قبل از تشکیل لوله گرده  بسیار اهمیت دارد نیاز گیاهان به عناصر ریزمغذی کمتر از عناصر پرمصرف است ولی کمبود این عناصر می تواند خسارت زیادی به گیاه وارد کند.  عنصر بور بر عمر دانه گرده و افزایش طول لوله گرده اثر مثبتی دارد به همین دلیل نقش مهمی در افزایش گرده افشانی و افزایش تبدیل گل به میوه  دارد.

 

تاثیر روی بر رشد

عنصر روی همانند بر از عناصر کم مصرف محسوب می شود. روی در سنتز پروتئین، تولید کلرفیل، تولید آنزیمهای سنتز کننده، تولید هورمون های رشد نقش مهمی ایفا می کند.  در صورت کمبود عنصر روی در گیاه و کاهش فعالیت اکسین برگ ها کوچک می شوند و میزان فتوسنتز کاهش می یابد

 

مقدار مصرف فروت ست

جدول: مقدار مصرف کود مایع فروت ست در گیاهان مختلف

ردیفنوع محصول کود آبیاری

(در هکتار)

 محلول پاشی

(در هزار)

زمان مصرف
1درختان میوه5 تا 7 لیتر2 لیترپس از برداشت محصول، زمان تورم جوانه ها، فندقی شدن میوه
2گیاهان زراعی3تا 5 لیتر2 لیتر قبل از مرحله گل انگیزی
3صیفی جات6 تا 7 لیتر2 لیترقبل از مرحله گلدهی
4درخت پسته5 تا 7 لیتر2 لیترپس از برداشت میوه ، تورم جوانه ها

 

چند نکته در زمان مصرف کود فروت ست

  • زمان مصرف فروت ست بسیار مهم است  در مرحله دوم ( زمان تورم جوانه ها )  فرصت اندکی  برای محلول پاشی دارید  حتماً در زمان مناسب محلول پاشی انجام شود.
  • لازم است محلول پاشی کود مایع فروت ست در هوای آرام انجام شود
  • از اختلاط فروت ست با کودهای گوگردی و روغن های معدنی  اجتناب کنید
  • در دمای بالا محلول پاشی فروت ست انجام نشود
  • مقدار توصیه شده در سایت عمومی  است.  بر اساس نوع گیاه، سن گیاه و میزان کمبود متغییر می باشد قبل از مصرف حتما از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید.
  • برای حصول نتیجه بهتر حداقل دو مرحله محلول پاشی صورت گیرد.
  • در خاک هایی که سمیت بور وجود دارد از محلول پاشی کود فروت ست خود داری شود.
  • برای جذب بهتر باغ یا مزرعه دو روز قبل از محلول پاشی، آبیاری انجام شود.
  • قبل از اختلاط با سایر محلول های شیمیایی در سطح کم تست شود.
  • درصورتی که کود مایع فروت ست را خریداری کرده اید قبل از مصرف محلول داخل بطری  را به خوبی به هم بزنید.
  • قبل از خرید فروت ست از کیفیت محصول اطمینان حاصل کنید.
  • فروت ست خریداری شده جذب بالایی داشته باشد.

کود فروت ست گرومور

قیمت کود فروت ست

فروت ست در بازار با قیمت های مختلفی عرضه می گردد بهره ای که شما از خرید فروت ست و مصرف آن می برید بسیار بیشتر از هزینه ای ست که انجام می دهید.  قطعا کیفیت فروت ست در میزان نتیجه ای که می گیرید بسیار موثر است فروت ست با کیفیت به طبع قیمت بالاتری دارد جهت اطلاع از قیمت فروت ست موجود در فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فروت ست ترکیه

خرید کود فروت ست

فروشگاه نیاز کشاورز بهترین انواع کود مایع  فروت ست  آمریکایی، اسپانیایی، ترکیه و  بهترین برند های ایرانی موجود در بازار را به شما پیشنهاد می دهد قبل از خرید فروت ست حتماً با مشاوران ما تماس بگیرید.

تلفن تماس : 09179166018

فروت ست اسپانیا

مشخصات فروت ست

نوع جنس:  مایع

تولید شده از مواد:

نوع کاربرد: تغذیه و جلوگیری از ریزش گل و میوه

بو: ندارد

نوع مصرف:  برای همه گیاهان

نوع بسته بندی:  1 ، 5 و 20 لیتری

عناصر تشکیل دهنده:  روی،  بر،  ازت، پتاس، اسید امینه

اثرات مصرف:  تحریک جوانه های رویشی و زایشی،  جلوگیری از ریزش گل و میوه، افزایش گرده افشانی،

محلول فروت ست

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت فروت ست با ما تماس بگیرید

 تلفن تماس: 09179166018

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *