دسته‌بندی نشده, کود npk

قیمت خرید کود اوره فسفات 

کود اوره فسفات

با خرید کود اوره فسفات و مصرف آن در باغات و مزارع علاوه بر تامین دو عنصر ضروری پرمصرف و مهم برای گیاه کیفیت و عملکرد محصول خود را به طور قابل توجه افزایش دهید

به‌طورکلی المان‌های به کار برده شده در کشاورزی بسیار گسترده هستند. همچنین از جدیدترین متدهای روز دنیا به وجود می‌آیند. در گذشته روش‌های سنتی بسیار زیادی در کشاورزی استفاده می‌شد که برخی از آن‌ها ممکن بود آثار منفی و صدماتی را برای کشاورزان یا محصولات آن‌ها به وجود آورد، اما امروزه علم و تکنولوژی پیشرفت بسیار زیادی کرده است. همچنین المان‌های جدید و کاربردی جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی شده‌اند. یکی از این کود های نوین در عرصه کشاورزی که همواره کشاورزان در چند دهه اخیر از آن استفاده می‌کنند، کود های فسفاته  است که نقش کلیدی در تغذیه گیاهان دارد اوره فسفات یکی از انواع کود های فسفاته است که به دلیل اینکه حاوی نیتروژن است می تواند به عنوان کود استارت در اوایل دوره روش گیاه مورد استفاده قرار بگیرد از این‌رو در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل و جامع مطالب مفیدی را درباره  کود اوره فسفات و کاربرد و مزایای آن در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم پس تا انتهای مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

گفتنی است استفاده از کود های فسفاته به مقدار مناسب تأثیرات بسیار چشمگیری در افزایش رشد ریشه و اندام های هوایی و در نهایت افزایش عملکرد  دارد. با استفاده از اوره فسفات همچنین  می توان سایز وزن و کیفیت میوه را افزایش داد. در ادامه بیشتر به موضوع مزایای استفاده از اوره فسفات خواهیم پرداخت. همچنین نحوه مصرف اوره فسفات را برایتان شرح خواهیم داد.

 

اوره فسفات چیست؟

به‌طورکلی کود فسفات یا کود اوره فسفات خلوص بسیار بالا و همچنین حلالیت فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول دارای خاصیت اسیدی بالاست همچنین به رفع کمبود نیتروژن، فسفر کمک میکند و شرایط را برای جذب سایر عناصر فراهم می کند جالب است بدانید فسفری که در این کود وجود دارد، یک استارتر فوق‌العاده و ایده آل برای افزایش رشد ریشه و همچنین رشد اندام های هوایی در اوایل بهاره  است. معمولاً از این کود در خاک‌های آهکی و قلیایی استفاده می‌شود. علاوه بر آن زمانی که در کشاورزی و باغداری از آب سخت استفاده شود، به‌منظور جلوگیری از ایجاد رسوب در سیستم‌های آبیاری از اوره فسفات بهره می‌برند. آب سخت منظور همان آبی است که منیزیم و کلسیم زیادی دارد. این عناصر سبب ایجاد رسوب در لوله‌ها و تجهیزات آبیاری خواهد شد که این موضوع به‌هیچ‌عنوان مورد رضایت کشاورزان و باغداران نیست؛ چراکه رسوب زدایی هزینه‌های زیادی را برای کشاورز دارد.

 

آنالیز کود اوره فسفات

به‌طورکلی کود اوره فسفات ۱۷ درصد نیتروژن و ۴۴ درصد فسفر دارد.  این محصول به‌صورت محلول در آب مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرد. همچنین در میان تمامی ترکیبات فسفره بیشترین میزان حلالیت را دارد. از این محصول برای اسیدی کردن خاک‌های قلیایی و آهکی استفاده می‌کنند. این محصول ph خاک را تنظیم می‌کند. همچنین بی کربنات‌های موجود در آب را بیشتر از بین می‌برد. این محصول تأثیرات بسیار مفیدی بر کشاورزی و فرایند آن دارد؛ برای مثال یکی از مهم‌ترین تأثیرات اوره فسفات این است که به کاهش سختی آب و تنظیم‌کردن آن منجر می‌شود. در چنین شرایطی لوله‌ها و تجهیزات آبیاری سالم باقی خواهند ماند. همچنین از ایجاد رسوب در این تجهیزات جلوگیری خواهد شد. درصورت استفاده‌نکردن از این محصول رسوب‌ها می‌توانستند در لوله‌ها، نازل‌ها و دریپرها نمایان شوند. در چنین شرایطی تجهیزات در مدت‌زمان کوتاهی آسیب می‌دیدند؛ از این‌رو همواره باید هزینه مشخصی را صرف تعویض این تجهیزات می‌کردند که این موضوع برای کشاورزان هزینه‌های بالایی را به دنبال داشت.

جالب است بدانید اوره فسفات  به‌عنوان اسید جامد شناخته می‌شود؛ بنابراین این محصول خطرات، مشکلات و آثار مخربی را که اسیدهای مایع از خود نشان می‌دهند، ندارد. استفاده از این محصول در عرصه باغداری و کشاورزی سبب افزایش ریشه‌زایی، کمک به پنجه‌زنی و همچنین قرارگرفتن بهتر گیاهان و سبزی‌ها خواهد شد. از طرف دیگر این محصول در ریشه‌زایی و بالابردن قدرت جذب درختان و محصولات باغی بسیار مؤثر و مفید است.

 

مزایای استفاده از اوره فسفات

به‌طورکلی درصورت استفاده از کود اوره فسفات در کشاورزی و باغداری شاخه‌های گیاهان بسیار ضخیم خواهند شد. همچنین از ریزش جوانه‌ها تا حد بالای جلوگیری می‌شود. امروزه کشاورزان از طریق خرید کود اوره فسفات از کوتولگی و کوتاه‌قامت بودن بوته‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین از این محصول برای افزایش رویش و زایش گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده می‌شود. آمار و محاسبات نشان می‌دهد در اثر استفاده از این محصول درصد تبدیل گل به میوه بسیار بالا خواهد بود که نشان‌دهنده اهمیت و تأثیر بسیار ایده‌آل و منحصربه‌فرد این محصول است. افزایش ریشه‌زایی از دیگر مزایای فوق‌العاده استفاده از کود اوره فسفات و خرید آن محسوب می‌شود. اوره فسفات همچنین در مرحله فروت ست گیاه به افزایش تبدیل گل به میوه و درشت شدن میوه کمک می کند.

امروزه کشاورزان با خرید کود اوره فسفات در خاک‌های خود تعادل بین عناصر غذایی را ایجاد می‌کنند. درواقع بسیاری از خاک‌ها هستند که خاصیت قلیایی دارند؛ از این‌رو کشاورزان در اثر استفاده از کودهای فسفاته خاک خود را تا حدودی تنظیم کرده و تعادلی ایده‌آل و مناسب را در آن به وجود می‌آورند که این موضوع نیز در بهبود کیفیت محصولات و افزایش رشد و پرورش آن‌ها مؤثر و مفید واقع است. استفاده از اوره فسفات در اوایل دوره رشد نیاز به کود اوره و کود های فسفاته را تا حدی زیادی کاهش میدهد

 

نحوه مصرف اوره فسفات

به‌طورکلی لازم است پیش از خرید کود اوره فسفات ابتدا با ویژگی‌ها و نحوه مصرف آن آشنایی کامل داشته باشید. این محصول به شرایط اقلیمی خاصی وابسته است؛ از این‌رو در صورتی که از ویژگی‌های آن مطلع نباشید یا ندانید که باید در کجا از این محصول استفاده کنید، دچار ضرر و زیان می‌شوید.  در این بخش از مقاله قصد داریم نحوه درست و صحیح مصرف کود فسفات را برایتان شرح دهیم. گفتنی است که مصرف این کود در دوره رشد محصول همواره توصیه می‌شود؛ چراکه تأثیرات بسیار مفیدی را در محصولات ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که هنگام مصرف این کود به‌هیچ‌عنوان آن را با ترکیبات کلسیمی ترکیب نکنید. همچنین بهتر است در کشت‌های هیدروپونیک از مصرف کود اوره فسفات خودداری کنید.

فرایند کوددهی به محصولات بازه زمانی مشخصی دارد که متناسب با نوع گیاهان، شرایط اقلیمی و نوع کودی است که استفاده می‌کنید. در مصرف کود اوره فسفات بر اساس نیاز گیاه بهتر است در فواصل زمانی ۱۰ تا ۱۵ روزه فرایند کود دهی را انجام دهید. در چنین زمانی محصولات شما بیشترین تأثیر را از این فرایند دریافت خواهد کرد.

توجه داشته باشید که در دوره گلدهی و همچنین گردافشانی گیاهان و محصولات از محلول‌پاشی اجتناب کنید، اما درباره گیاهانی که حساس هستند، بهتر است محلول‌پاشی را با احتیاط بسیار بالا و دوز پایین‌تر انجام دهید؛ برای مثال این فرایند برای گیاهان هسته‌دار به این شکل انجام شود. بهتر است محلول‌پاشی در صبح و عصر انجام شود تا بیشترین تأثیر را از خود نشان دهد. به‌طورکلی در رابطه با میزان دقیق مصرف کود اوره فسفات باید ابتدا آزمایش‌های لازم را انجام دهید؛ چراکه شرایط اقلیمی، شرایط خاک و نوع گیاهان در کشت‌های مختلف متفاوت هستند.

جهت اطلاع از نحوه مصرف کود اوره فسفات حتما از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید

کود اوره فسفات

در کنار کود اوره فسفات پیشنهاد ما به شما کود مینرال تکستا می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر ارتباط بگیرید.

قیمت کود اوره فسفات

تا این بخش از مقاله دریافتیم که استفاده از کودهای فسفاته تأثیر چشمگیر و مفیدی را در کشاورزی  ایجاد می‌کنند. این موضوع سبب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود. همچنین سلامت عمومی جامعه را افزایش می‌دهد؛ چراکه محصولات تولیدی دارای دو عنصر مهم و کلیدی موثر در رشد گیاه است و به جذب سایر عناصر غذایی کمک می کند . در رابطه با قیمت کود اور ه فسفات باید عنوان کنیم که این محصولات براساس نوع و همچنین وزنشان قیمت‌های متفاوتی دارند. از طرف دیگر قیمت محصولات دائماً در حال تغییر است؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید کود اوره فسفات با کارشناسان شرکت نیاز کشاورز تماس بگیرید تا از قیمت اوره فسفات و نحوه مصرف این کود اطلاعات دقیق دریافت کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *