دسته‌بندی نشده, کود npk

قیمت خرید کود اسید فسفریک

phosphoric acid ferti

اسید فسفریک یکی از مواد بسیار مهم در صنایع مختلف از جمله صنایع کشاورزی و باغداری است. در واقع این نوع اسید در بین تمامی اسیدهای موجود در جهان  پس از سولفوریک اسید بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است. این ماده ارزشمند و مفید برای تولید مواد دارویی، تهیه کودهای شیمیایی، پاک کننده‌های فرآورده‌های غذایی و حتی مکمل غذایی دام و طیور مناسب است. اما در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی‌های آن در کشاورزی بپردازیم. همچنین مطالب مهم و مفیدی در رابطه با انواع و کاربردهای آن‌ها برای‌تان بیان کنیم. از این رو در صورتی که می خواهید اقدام به خربد کود اسید فسفریک  کنید توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله  با ما همراه باشید.

 

انواع اسید فسفریک کشاورزی

اسید فسفریک به دو دسته خوراکی و صنعتی تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که نوع خوراکی آن نسبت به نوع صنعتی گران‌تر است. چرا که خلوص بیشتری دارد. همچنین برای مصرف خوراکی گزینه بهداشتی است. اسید فسفریک خوراکی دارای خلوص ۸۵ درصد است. این در حالی است که نوع صنعتی آن خلوص ۵۴ درصد را شامل می‌شود که معمولاً در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین نکته حائز اهمیت در رابطه با انواع فسفریک اسید این است که مدل صنعتی اسید سولفوریک معمولاً در صنعت کشاورزی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نظر داشته باشید که این ماده افزودنی بسیار رایج بوده و در بسیاری از صنایع تبدیلی و تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر معمولاً تولید کنندگان از این ماده جهت افزودن طعم و عطر به محصولات خود استفاده می‌کنند. همچنین سبب حفظ طراوت محصولات تولیدی خود می‌شوند.

اسید فسفریک

اسید فسفریک چیست چه کاربردهایی در کشاورزی دارد؟

همانطور که می‌دانید یک گیاه برای رشد و نمو به موارد و پارامترهای بسیار زیادی نیاز دارد. که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عناصر غذایی است. در بین 16 عنصر غذایی مورد نیاز برای گیاه ازت فسفر و پتاس جزء عناصر پر مصرف محسوب می شود. فسفر در تامین انرزی مورد نیاز گیاه افزایش رشد ریشه و افزایش سایز و کیفیت میوه نقش مهمی دارد.

با خریدکود اسیدفسفریک و مصرف آن در زمان مناسب علاوه بر اصلاح خاک و تامین فسفر مورد نیاز گیاه، در افزایش کیفیت و عملکرد محصول نیز موثر است.

برای تامین کمبود فسفر در خاک و گیاه از کود اسید فسفریک می توان در اوایل فصل رشد استفاده کرد. اسیدفسفریک حاصل از ترکیب سه عنصر بسیار مهم یعنی فسفر، اکسیژن و هیدروژن تهیه شده است. به همین دلیل است که امروزه حدود ۸۰ درصد از اسید فسفریک تولید شده در کل جهان را برای تهیه و ساخت کود استفاده می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که اسید فسفریک تأثیر بسیار زیادی در عصه کشاورزی از خود اعمال می‌سازد.  در نظر داشته باشید که کود اسید فسفریک یا کود فسفره یکی از مهمترین پارامترهای موجود برای رشد گیاه است.

اسید فسفریک کشاورزی

مزایای استفاده از اسید فسفریک

به طور کلی فسفر ماده‌ای شناخته شده است که برای سلامت و رشد گیاهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین تاثیرات بسیار مفید و ارزشمندی را در گیاهان ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، سبب جذب و تبدیل انرژی خورشیدی به موارد مورد نیاز گیاه می‌شود. همچنین از جمله موادی شناخته می‌شود که برای انجام فرایند فتوسنتز در گیاهان بسیار مهم و حائز اهمیت است. این ماده مفید رشد ریشه را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

استفاده از کود اسید فسفریک مقاومت گیاه را نیز در برابر عوامل گوناگون بالا خواهد برد. همانطور که مطلع هستید امروز ممکن است عوامل بسیار زیادی سبب آسیب دیدن گیاه شوند. به عنوان مثال، تنش های دمایی، آفات و بیماری ها  و…  همگی در این زمینه تاثیرگذارند. تغذیه مناسب و حفظ تعادل عناصر غذایی در گیاه به مقاومت گیاه به این عوامل خسارت زا کمک می کند تامین فسفر و پتاس به میزان مناسب در افزایش مقاومت گیاه به تنش خشکی سرما و گرما کمک می کند حتی بعد از خسارت استفاده از کود های حاوی فسفر به بهبود شرایط گیاه کمک می کند.

از طرف دیگر شما می‌توانید از طریق تهیه و خرید کود اسید فسفریک و مصرف ان در اب استارت،تبدیل گل به میوه را افزایش دهید و  ریزش گل در درختان را به حداقل برسانید کمک کنید. کود های فسفره در افزایش استحکام شاخه و ساقه گیاهان و افزایش قطر ساقه موثر است. کیفیت و سرعت محصول دهی گیاهان در اثر تماس با کود های فسفره موثر است. فسفر همچنین در گل دهی و افزایش تعداد دانه در بوته  به میزان چشمگیری بهبود می‌یابد. تمامی این موارد نشان دهنده ضرورت استفاده ازکود های فسفره در کشاورزی است. از این رو همانطور که مشاهده می‌فرمایید این محصول در عرصه کشاورزی از کاربرد و مزایای بسیار بالایی برخوردار است. همچنین تاثیرات بسیار مهمی در افزایش کیفیت و عملکرد محصول دارد.

 

 ferti phosphoric

نقش اسید فسفریک در اصلاح خاک شور

لازم است عنوان کنیم اسید فسفریک در اصلاح خاک شور نیز تأثیر چشمگیری دارد. در واقع این کود میزان قلیاییت یا پی هاش خاک و آب را به صورت مقطعی کاهش می‌دهد. همچنین در زمینه شوری خاک نیز تأثیرگذار است و آن را به مقدار مناسب آن بر می‌گرداند. استفاده از کودهای فسفر و مانند اسید فسفریک و اوره فسفات در کشاورزی سبب بهبود وضعیت تهویه در خاک‌های رسی نیز می‌شود. همچنین قابلیت تشکیل سولفات‌های آلی در خاک و آب را فراهم می‌آورد که این موارد همگی در زمینه اصلاحات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برای کشاورزان مفید و مورد توجه قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که در صورتی که خاک مورد استفاده شما در کشاورزی اصلاح شده باشد؛ شرایط رشد و توسعه بخش مهمی از عوامل ایجاد کننده بیماری‌های خاکزاد از بین خواهد رفت. در واقع بسیاری از بیماری‌ها و میکروب‌های موجود در خاک ضعیف خواهند شد و خاک مورد استفاده شما به عنوان یک خاک تقویت شده و ایده آل می‌شود.

 

از پیشنهادات ما برای خرید کود، می توان به کود 10 ایکس شوک اشاره کرد. همچنین کود های دیگری نیز مانند کود فول مکث بمب موجود می باشد که برای کوددهی بسیار مناسب است.

نحوه مصرف اسید فسفریک

به طور کلی برای استفاده صحیح و اصولی از کود اسید فسفریک در کشاورزی باید آن را به آب اضافه نموده و درون خاک بریزید. لازم به ذکر است که میزان استفاده فسفریک اسید در زمین‌های زراعی   ۱۰ تا 40 لیتر به ازای هر هکتار بسته به نوع خاک سن گیاه  و نوع گیاه محاسبه شده است.

کو فسفات مایع اسید فسفریک  مزایای بهتری نسبت به کودهای فسفاته گرانوله مثل سوپر فسفات دارد و به دلیل جذب سریعتر آن نسبت به کود های فسفاته و تاثیر آن در اصلاح خاک قیمت مناسبتری نیز دارد بنابراین خرید کود اسید فسفریک مقرون به صرفه تر از دیگر کود های فسفاته است مصرف کود اسید فسفریک بایستی با توجه به شرایط خاک و گیاه انجام شود قبل از اقدام به خرید کود اسید فسفریک از کارشناسان باتجربه نیاز کشاورز مشاوره بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *