دسته‌بندی نشده, کود میکرو

قیمت خرید کود میکرو معدنی همراه با مشخصات

میکرو معدنی امریکایی

از مهم‌ترین موضوعاتی که در هنگام خرید کود میکرو معدنی مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت خرید کود میکرو معدنی و میزان کیفیت آن است. قیمت این کود از نوسانات بازار تاثیر می‌پذیرد. البته قیمت کود میکرو معدنی غالباً متاثر از کیفیت آن است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌های بیشتر، کودهایی را خریداری کنید که در بالاترین سطح کیفی باشند.

 

موارد مصرف کود میکرو معدنی

همانطور که می‌دانید گیاهان برای رشد بهتر علاوه بر ازت، فسفر و پتاس به کود ریز مغذی هم  نیاز دارند. این عناصر به صورت طبیعی در خاک یافت می‌شوند. اگر خاک غنی نباشد، کشاورز از کودهای شیمیایی و کود های آلی  برای تامین این عناصر استفاده می‌کند. کود های میکرو کامل همه عناصر ریز مغذی را دارد  و به خوبی می‌توانند نیاز گیاهان را تامین کرده و رشد و سلامت آن‌ها را تقویت نمایند.

عناصر میکرو در کودها شامل آهن، روی، منگنز، مس، مولیبدن، بور و… است، این عناصر در کود میکرو معدنی به مقدار نیاز گیاه یافت می‌گردد.

در توضیح موارد مصرف کود میکرو معدنی باید بگوییم که این کود با امتیازات برتر خود، برای تقویت بسیاری از گیاهان زراعی و درختان کاربرد دارد. اگرچه شما در استفاده از کود میکرو معدنی با محدودیت‌های فراوانی روبه‌رو هستید؛ اما باید بدانید که این کود برای انواع گل‌ها و گیاهان زینتی، محصولات زراعی و باغی مناسب است.

توجه داشته باشید که مصرف کود میکرو معدنی برای خاک‌هایی که پی اچ بالایی دارند و یا خاک‌های آهکی که دارای کمترین ماده آلی هستند، ضروری می باشد. حفظ تعادل عناصر غذایی بین عناصر ماکرو و میکرو بسیار ضروری است مصرف بیش از حد یک عنصر در جذب عناصر دیگر اختلال ایجاد می کند.

جذب کود میکرو معدنی  و کود های ماکرو در خاک های خشک و نیمه خشک با مشکل مواجه می شود. شما می‌توانید برای اطلاع از نحوه خرید کود میکرو و نحوه مصرف با مشاورین ما تماس بگیرید. و از راهنمایی‌های لازم در خصوص موارد مصرف کود میکرو معدنی و محدودیت‌های استفاده از آن را جویا شوید.

 

مزایای استفاده از کود میکرو معدنی

یکی از بهترین کودهایی که می‌تواند کلیه مواد ریز مغذی مورد نیاز برای گیاهان را تامین نماید، کود کامل میکرو معدنی است. کود ریز مغذی میکرو، تاثیرات مثبت خود بر گیاهان را ظرف مدت کوتاهی نشان می دهد.

عناصر موجود در کود میکرو معدنی، برای رشد، تقویت و سلامت گیاهان بسیار ضروری است. اگر شما میزان کافی از کودهای میکرو معدنی را به درستی در زمین‌های کشاورزی و باغات خود استفاده کنید، قادر به افزایش بهره‌وری و افزایش کیفیت محصول خود خواهید بود.

کود میکرو کامل

مزیت‌های استفاده از کود میکرو معدنی

  • این نوع از کود، مقاومت گیاهان در برابر سرما و کاهش شدید دما را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب محصولاتی که پرورش داده اید، تا حدود زیادی از خطر سرمازدگی در امان خواهند بود.
  • خوشبختانه کود میکرو معدنی سطح حاصل‌خیزی در گیاهان را به طرز قابل توجهی بالا می‌برد. گیاهانی که از این کود تغذیه کرده‌اند، آثار شادابی و طراوت را در ظاهر خود هم نشان می‌دهند.
  • یکی از بهترین مزیت‌های استفاده از کود میکرو معدنی، کنترل پدیده سال آوری است. سال‌آوری به نامنظم شدن باردهی درختان میوه در سال‌های مختلف گفته می‌شود.
  • یکی از مشکلات عدیده در گیاهان، عدم تعادل عناصر غذایی در آن‌ها است. خوشبختانه کود میکرو می‌تواند این تعادل را به بهترین شکل ممکن پدید آورد.
  • کود میکرو معدنی خصوصاً عناصر روی، بور، و کلسیم  می‌تواند گلدهی در گیاهان را به طرز قابل توجهی افزایش دهد.
  • با توجه به این که کود میکرو معدنی به تنهایی بسیاری از نیازهای غذایی گیاهان را تامین می‌کند، با خرید کود کامل میکرو با کیفیت دیگر نیازی به   کود بور، کود آهن، کود منگنز و کود روی نخواهید داشت.

 

آنالیز کود میکرو معدنی

کود میکرو معدنی، کودی پرفروش است که کشاورزان برای پرورش انواع گیاهان و درختان از آن استفاده می‌کنند. امروزه محققان، پژوهش‌های گسترده‌ای روی این نوع از کود انجام داده‌اند. نتیجه‌ای که در این بررسی‌ها به دست آمده جداً امیدوار کننده است. این کود عناصر میکرویی که هر گیاهی برای رشد خود به آن نیازمند بوده را تامین خواهد کرد. اما شاید بپرسید این کود از چه مواد معدنی ترکیب شده که تا این اندازه پرکاربرد و مقوی است؟

آنالیز مواد موجود در کود میکرو معدنی:

  • آهن: ۵٪
  • مس: ۲٪
  • روی: ۴٪
  • منگنز: ۳٪
  • ازت: ۱٪
  • بور: ۰.۲٪

 

همانطور که در بخش قبل هم گفته شد، استفاده از کود میکرو معدنی می‌تواند تاثیرات شگفت‌انگیزی بر رشد و سلامت گیاه داشته و آن را در برابر بیماری‌ها و نیز سرما و گرما مقاوم نماید؛ این به دلیل وجود سه عنصر مهم بور، آهن و روی است.

استفاده از کود های  آلی مثل کود کمپوست، ورمی کمپوست و کود های دامی تجزیه شده در کنار کود میکرو  و گوگرد تاثیر جذب عناصر میکرو را بهبود می بخشد رشد گیاه را بهبود افزایش می دهد. کود های آلی باکتری‌های مفید و ارزشمند را نیز در خود دارد که در خاک فعال هستند تولید اسید های آلی می کنند و شرایط را برای جذب عناصر میکرو فراهم می کند.

ریز مغذی

انواع ریزمغذی‌های موجود در کود میکرو کامل

در قسمت‌های قبل به این اشاره کردیم که کود میکرو کامل، به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان قادر به تامین نیاز گیاهان و درختان است. اما آیا می‌دانید این عناصر مفید و عالی چه مواردی را شامل می‌شوند؟

 

انواع ریز مغذی‌های موجود در کود میکرو کامل:

  • منگنز: منگنز، بخشی از سیستم آنزیمی گیاهان را تشکیل می‌دهد. نقش مستقیم منگنز در فتوسنتز گیاهان همواره مورد مطالعه پژوهشگران است. منگنز، جوانه زنی در گیاه و بلوغ آن را سرعت می‌بخشد و به تبادل بهتر هیدروکربن‌ها و ازت کمک می‌کند. زمانی که شما می‌بینید برگ‌های پایین در یک گیاه رنگ پریده شده‌اند و این رنگ پریدگی به سمت بالا در حال گسترش است، مطمئن شوید که منگنز گیاه رو به کاهش است.
  • مولیبدن: این عنصر کمیاب در خاک، وظیفه تثبیت نیتروژن و تبادل مواد را بر عهده دارد. خوشبختانه وجود مولیبدن، رشد گیاه را بهینه خواهد کرد. اگر پی اچ خاک کاهش یابد، مولیبدن بیشتری جذب گیاهان می‌شود.
  • آهن: آهن از مهم‌ترین عناصری است که در کودهای میکرو یافت می‌شود. کمبود آهن در خاک، علائم خود را در پژمردگی برگ‌های بالایی نشان می‌دهد. کود آهن، میزان فتوسنتز در گیاهان را بهبود می‌بخشد و سوخت و ساز آن را متعادل می‌سازد.
  • روی: اگر خاک نتواند روی مورد نیاز گیاه را تامین کند، شاهد پایین آمدن عملکرد محصول خواهیم بود. نقش روی در خاک، کمک به تبادل هیدروکربن و انرژی است.
  • مس: اگر می‌بینید حاشیه برگ‌ها به سمت پایین خم شده و رنگ آن‌ها بیش از اندازه روشن است، احتمالاً گیاه با کمبود مس روبه‌رو شده و نیاز به کود میکرو معدنی کامل دارد. مس در تولید ویتامین آ و برخی از پروتئین‌های گیاهی کاربرد دارد.
  • نیکل: نیکل از عناصری بوده که از ابتدا در کودهای میکرو وجود نداشت. بلکه در قرن بیستم به ترکیبات کود اضافه شد. وجود نیکل برای بهبود متابولیسم در گیاهان ضروری است. البته میزان آن در کودهای میکرو می‌بایست محدود باشد.
  • کلر: کود کامل میکرو معدنی، عناصر کلر به خاک می‌دهد. این عناصر به راحتی توسط گیاهان جذب می‌شوند. انجام برخی از واکنش‌های انرژی‌زا در گیاهان، وظیفه عنصر کلر است. البته گیاهان به مقدار محدود کلر نیاز دارند و میزان آن نباید خیلی زیاد باشد.
  • بور: بور که نقش خود را در تقویت ریشه‌ها و تلقیح گل‌ها نشان می‌دهد، از عناصری بوده که بر پایداری غشاء تاثیرگذار است. شما می‌توانید نشانه‌های کمبود بور را   به صورت زردی گلبرگ‌های آن مشاهده کنید.

 

نحوه مصرف میکرو معدنی

پس از این که شما بهترین کود میکرو معدنی کامل موجود در بازار را تهیه کردید، می‌رسیم به نحوه استفاده از آن که اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما بهترین کودها را در اختیار داشته باشید، اما روش استفاده از آن را ندانید، طبیعتاً نمی‌توانید کارایی لازم را از آن‌ها انتظار داشته باشید. پس حتماً پس از خرید کود کامل میکرو معدنی، اطلاعات لازم درباره نحوه استفاده از آن را کسب نمایید و سپس به توزیع در زمین‌های کشاورزی و یا باغات اقدام کنید.

برای استفاده از کود میکرو معدنی به دو طریق می‌توان اقدام کرد. روش اول جایگذاری عمقی کود است. برای جایگذاری کود، می‌توان به سه روش عمل کرد. روش اول چالکود است. در روش چالکود، کود معدنی میکرو در پای درخت و یا گیاه و در نزدیک‌ترین عمق به ریشه چال می‌شود. این روش معمولاً برای کوددهی در فصل زمستان مناسب است. به غیر از آن، جایگذاری کود به صورت موضعی و نواری نیز از دیگر شیوه‌های کوددهی به زمین بوده که کشاورزان بسته به شرایطی که دارند می‌توانند از آن استفاده کنند.

روش دیگر استفاده از کودهای میکرو معدنی، محلول‌پاشی است. محلول‌پاشی کود میکرو معدنی، موجب پخش یکنواخت آن شده و بدین ترتیب گیاهان رشد یکدستی خواهند داشت. از دیگر مزیت‌های بهره‌مندی از این روش، امکان اصلاح کمبودها در طول فصل رشد است.

محلول‌پاشی کود میکرو کامل، جذب ریزمغذی‌ها از سوی گیاهان را تسریع کرده و به همین دلیل نسبت به روش‌های دیگر  کوددهی به گیاهان، در شرایطی که کمبود شدید باشد توصیه می شود. اگر خاکی که شما کشاورزان با آن سروکار دارید، سبک بوده می‌توانید از کود میکرو معدنی به صورت آبیاری هم استفاده کنید. در این صورت گیاهان به درستی از مزیت این کود بهره‌مند خواهند شد.

میکرو معدنی

زمان مصرف کود میکرو معدنی

برای آن که فرایند کوددهی به درختان و گیاهان به درستی انجام شود، به‌غیر از دقت به کیفیت کودی که خریداری شده و نحوه استفاده از آن، باید به زمان مصرف کود هم دقت داشت. کودهایی که زودتر و یا دیرتر از زمان موعود مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمی‌توانند کارایی لازم را از خود به نمایش بگذارند.

کود میکرو معدنی از آن دست کودهایی بوده که در تمام فصول سال قابل استفاده است   در فصل پاییز  از کود های مناسب چالکود مورد استفاده قرار می گیرد. در شرایطی که برداشت محصول از زمین‌های کشاورزی به پایان رسیده باشد، خاک آماده دریافت  کود معدنی میکرو است. زمان دیگری که برای استفاده از کود میکرو مناسب به نظر می‌رسد، اسفند ماه است. در این بازه زمانی شکوفه‌ها در حال باز شدن هستند و کوددهی به آن‌ها موجب افزایش میوه دهی خواهد شد.

حتماً شما هم می‌دانید که کوددهی بیش از اندازه به گیاهان، موجب آسیب دیدگی آن‌ها می‌شود. بهترین برنامه برای کوددهی به گیاهان، ماهی یکبار است که در این صورت شاهد افزایش رشد و بهبود سلامت گیاهان خواهیم بود.

 

قیمت خرید کود میکرو معدنی

همه ما مایل هستیم که در فرایند خرید کود کامل میکرو معدنی، محصولاتی را به دست آوریم که ضمن برخورداری از کیفیت بالا، قیمت‌های ارزان و مناسبی هم داشته باشند. قیمت خرید کود کامل میکرو معدنی، بستگی زیادی به کیفیت آن دارد. البته این موضوع، به این معنا نیست که شما نمی‌توانید با پرداخت هزینه‌های کمتر کودهایی باکیفیت و مرغوب را خریداری کنید. خوشبختانه سایت اینترنتی ما در خدمت شما بوده و محصولاتی که برای فروش انتخاب کرده را با مشورت گرفتن از کارشناسان و افراد صاحب‌نظر در این حوزه قیمت‌گذاری نموده است. علاوه بر کیفیت بالا، قیمت خرید کود میکرو در سایت نیاز کشاورز مناسب می باشد جهت اطلاع از قیمت خرید کود میکرو معدنی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همانطور که می‌دانید قیمت‌های در نظر گرفته شده برای خرید کود کامل میکرو معدنی، با نوسانات بازار همسو هستند و این باعث شده که همواره تغییراتی را در نرخ در نظر گرفته شده برای آن‌ها شاهد باشیم. به صورت کلی به شما این اطمینان را می‌دهیم که قیمت خرید کود کامل میکرو معدنی، از هر نظر مناسب و راضی کننده باشد.

 

نحوه خرید کود کامل میکرو معدنی

هر کدام از گیاهان و درختانی که شما می‌خواهید به آن‌ها کود بدهید، به میزان مشخصی از کود نیازمند هستند. نوع گیاه، عمر آن، نوع خاک و بسیاری از موارد مشابه این در تعیین میزان کودی که مورد نیاز است، دانستن این که شما به چه میزان کود میکرو معدنی نیاز دارید، اولین قدم در خرید آن است.

نحوه خرید کود کامل میکرو معدنی، با وجود مراکز فروش آنلاینی که این روزها در سراسر کشور فعالیت دارند، بسیار ساده شده است. شما می‌توانید با یکی از این مراکز ارتباط برقرار کنید و محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید. این مرکز به صورت ۲۴ساعته خدمات خود را به شما عزیزان ارائه می‌نمایند.

سایت فروشگاهی ما به عنوان یکی از مراکز متعهد و حرفه‌ای است که از مدت‌ها قبل در زمینه خرید و فروش کودهای میکرو معدنی فعالیت دارد و می‌تواند شما را برای کسب یک تجربه ماندگار از خرید راهنمایی نماید. محصولاتی که در این سایت ارائه می‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با بررسی‌های دقیق قیمت‌گذاری شده‌اند.

جهت اطلاع از قیمت خرید کود میکرو با مشاورین نیاز کشاورز تماس بگیرید.

تلفن تماس: 09179166018

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *