کود پتاس

خرید کود سولوپتاس با قیمت مناسب-نیاز کشاورز

فروش سولوپتاس

خرید کود سولوپتاس ایرانی و خارجی با قیمت مناسب همراه با مشخصات در فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز

در تغذیه گیاهی  شناخت انواع کود ها و اطلاع از زمان و نحوه مصرف بسیار ضروری می باشد. این موضوع باعث افزایش کارایی کود و در نهایت افزایش بهره وری می گردد. مجموعه نیاز کشاورز  تلاش می کند کاربردی ترین مطالب را در اختیار شما قرار دهد تا علاوه بر افزایش دانش کشاورزی بهترین خرید را در فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز تجربه کنید.

فروش سولوپتاس

معرفی کود سولوپتاس

کود سولوپتاس یا سولفات پتاسیم از شناخته ترین و پرمصرف ترین کودهای شیمیایی می باشد که برای انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه، گیاهان زینتی و دارویی مناسب می باشد. کود سولوپتاس یکی از مهمترین منابع تامین پتاسیم و گوگرد کود می باشد.  همه گیاهان به دو عنصر گوگرد و پتاس نیاز دارند عنصر پتاس  تاثیر زیادی بر رشد گیاه، فعالیت های فیزیولوژیکی گیاه و  افزایش سایز و  تعداد میوه دارد.

در اغلب خاکهای ایران پتاسیم قابل جذب بسیار کم می باشد. بایستی قبل از کاشت و همچنین در طول دوره رشد  نیاز گیاه به پتاسیم را از طریق کود های پتاسه تامین کرد. سولوپتاس یکی از منابع مهم تامین کننده پتاس گیاه می باشد.

جهت خرید بهترین سولوپتاس موجود در کشور از برند های داخلی و خارجی و استعلام قیمت سولوپتاس با ما تماس بگیرید.

تلفن : مهندس بیگی 09171531303

 

نقش پتاسیم در گیاه

عنصر پتاسیم در اکثر فعالیت های حیاتی گیاه نقش  دارد و به عنوان یک کاتالیزور در گیاه عمل می کند. پتاسیم باعث افزایش سرعت انتقال  اسیدهای آمینه، ریزمغذی ها و کربوهیدرات ها در برگ و ساقه گیاه  می گردد.

استفاده از  سولوپتاس (SOP) قبل از مرحله زایشی  باعث افزایش تعداد گل در گیاه می شود. در مرحله پس از گلدهی سولوپتاس می‌تواند رنگ پذیری  و  کیفیت میوه را  افزایش دهد همچنین استفاده از سولوپتاس در این مرحله خاصیت انبارداری میوه را افزایش میدهد.

سولوپتاس می‌تواند  استحکام ساقه را افزایش داده و از ریزش میوه و دانه جلوگیری کند. کود سولفات پتاسیم از تجمع نیترات در میوه جلوگیری می کند این موضوع باعث می‌شود کیفیت محصول و همچنین کیفیت انبارداری میوه افزایش یابد.

 

تاثیر سولوپتاس بر انتقال مواد در گیاه

سولفات پتاسیم به دلیل وجود کاتیون پتاسیم و آنیون سولفات جذب عناصر غذایی را افزایش داده و سرعت فتوسنتز را بالا میبرد. فعالیت های فیزیولوژیکی گیاه نیاز به انرژی دارد و این انرژی بایستی به بخشهای مختلف گیاه انتقال یابد، انتقال انرژی در گیاه از طریق کاتیون ها صورت می گیرد و پتاسیم می تواند سرعت انتقال انرژی را در گیاه بالا ببرد.

در صورتیکه  گیاه با کمبود پتاسیم مواجه شود انتقال انرژی و قندها در گیاه با مشکل مواجه می شود. کاهش انتقال مواد قندی به میوه ها  در کیفیت میوه و طعم آن تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پتاسیم با افزایش سرعت انتقال اسیدهای آمینه و کربوهیدرات ها  باعث  زود رسی میوه و دانه می گردد. همین ویژگی میتواند برای مناطق که احتمال خطر سرمازدگی وجود دارد، خسارت سرمازدگی را کاهش دهد.

سولوپتاس ضخامت دیواره سلولی  را افزایش می دهد  افزایش ضخامت دیواره سلولی باعث افزایش مقاومت گیاه به تنش‌های  محیطی از قبیله سرما گرما باد تگرگ و تنش های بیولوژیک مثل آفات و بیماری ها می شود. استفاده از کود سولوپتاس همچنین باعث افزایش افزایش درصد روغن در کلزا آفتابگردان سویا و دیگر دانه های روغنی  میگردد.

 

تاثیر سولوپتاس در خاک

کمبود پتاسیم در اغلب خاکهای شنی به دلیل آبشویی بالا  دیده می‌شود. در خاکهای سنگین نیز در صورت برداشت بی رویه محصولات کشاورزی یا وجود تنش خشکی خاک دچار کمبود پتاسیم می شود.

اغلب خاک های ایران به جز بخشی از شمال کشور ‏PH بالایی دارند. خاک های قلیایی مانع از جذب بسیاری از عناصر غذایی خصوصاً عناصر میکرو می گردد. برخی از کود ها  مثل سولفات پتاسیم، سولفات آهن، سولفات روی و سولفات منگنز باعث کاهش PH خاک می گردد در این شرایط حلالیت و جذب فسفر و عناصر غذایی میکرو راحت تر انجام می شود. استفاده از سلولو پتاس باعث افزایش گوگرد  خاک شده  که علاوه بر کاهش PH خاک، گوگرد مورد نیاز گیاه را تامین میکند.

از مزایای کود سولوپتاس آبشویی کمتر آن نسبت به دیگر کودهای پتاسه است این کود حتی آبشویی کاتیون ها را در خاک های شنی کاهش می دهد.

با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت سولوپتاس بهترین منبع تامین کننده پتاسیم گیاه می باشد که در اغلب خاکهای کشور قابل استفاده است.

 

تاثیر کود سولوپتاس بر افزایش عملکرد محصول

عنصر پتاسیم بر فعالیت آنزیم ها، متابولیسم فتوسنتز، فشار اسمزی، هیدروکربن ها، پروتئین ها تقسیم سلولی و رشد آنها تاثیر گذار است. از مهمترین نقش پتاسیم در گیاه تاثیر بر باز و بسته شدن روزنه ها و انتقال مواد در آوند ‌است.

همه این موارد در افزایش فتوسنتز گیاه و در نهایت افزایش تعداد گل دانه و میوه موثر است از طرفی پتاسیم می تواند با بالا بردن مقاومت گیاه به تنش های محیطی از قبیل سرما گرما خشکی و شوری و همچنین افزایش مقاومت به آفات و بیماریها باعث کاهش خسارت و در نهایت افزایش عملکرد می شود.

تامین پتاسیم از طریق کودهای پتاسه خصوصاً سولوپتاس می تواند در کیفیت میوه و درست شدن آن تاثیر مستقیم بگذارد بهبود کیفیت میوه و افزایش عملکرد با افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی می شود. پس حتماً به این نکته توجه کنید در صورت کم بود پتاسیم در خاک حتماً از کود سولفات پتاسیم یا سولوپتاس با هدف تامین پتاسیم و اصلاح خاک استفاده کنید.

 

قیمت سولفات پتاسیم

مشخصات کود سولوپتاس با کیفیت

  • سولفات پتاسیم رنگ سفیدی دارد و از دانه های ریز کریستالی تشکیل شده است.
  • کود سولوپتاس با کیفیت، بایستی فاقد کلرید  باشد در بین کودهای پتاسه  سولوپتاس کمترین مقدار کلر را دارد.
  • اغلب سولوپتاس های موجود در بازار دارای ۵۲ درصد پتاسیم و ۱۸ درصد گوگرد است.
  • کود سولوپتاس با کیفیت ۱۰۰% محلول در آب است و هیچ گونه ناخالصی ندارد.

علائم کمبود پتاسیم در گیاه

گیاهانی که دچار کمبود پتاس هستند برگ های بسیار ضعیفی دارند رشد شاخه اصلی متوقف شده و فاصله میان گره ها نیز کمتر است. در شرایط کمبود شدید رشد گیاه متوقف شده و برگ ها خشک می شوند.

در صورتی که خاک دچار کمبود پتاسیم باشد. علائم علائم کمبود ابتدا در برگهای پایین قابل مشاهده است از نوک برگ شروع به خشک شدن میکند و حاشیه برگ به رنگ قهوه ای سوخته در می آید. در صورت کمبود شدید اکثر برگهای  پیر خشک شده و در نهایت  علائم کمبود به برگهای جوان سرایت می‌کند.

کمبود پتاسیم  باعث ریزش میوه شده و طعم میوه کیفیت لازم را نخواهد داشت. در درختان پسته و گردو کمبود پتاسیم همچنین باعث پوک شدن مغزپسته، گردو و فندق می گردد.

در صورتی که گیاه در برابر حمله آفات و بیماری ها و تنش های محیطی مثل سرما و گرما به سرعت آسیب پذیر باشد نشان دهنده این است که گیاه عناصر غذایی  خصوصاً پتاسیم را به خوبی جذب نکرده است.

همه محصولات کشاورزی پتاسیم نیاز دارند اما برخی از گیاهان که مقدار زیادی قند تولید می کند مثل سیب زمینی و گیاهان مغزدار به  پتاسیم بیشتری نیاز دارند.

 

تثبیت پتاسیم در خاک

خاک هایی که بافت رسی دارند و رس آنها بیشتر از نوع ورمیکولایت و ایلیت است پتاسیم را در در خاک تثبیت می کند به طوریکه جذب پتاسیم  در این نوع خاک ها به سختی انجام می شود.  در صورتی که تثبیت پتاسیم در خاک زیاد باشد بایستی بخشی از پتاسیم مورد نیاز را قبل از کاشت و حتی الامکان به صورت نواری در  نزدیک سطح ریشه قرارداد بخشی دیگر را می توان از طریق مصرف سولوپتاس به صورت کود آبیاری یا محلول پاشی  تامین کرد.

 

معرفی انواع کودهای پتاسه

 

کود کلرید پتاسیم

کود کلرید پتاسیم دارای ۶۲ درصد پتاسیم است و به دلیل وجود یون کلر مصرف زیاد آن توصیه نمی شود در صورت استفاده بیش از حد از کلرید پتاسیم  در گیاه علائم مسمومیت کلر مشاهده می‌شود مصرف زیاد کلرید پتاسیم در برخی از محصولات مثل سیب زمینی میتواند باعث کاهش کیفیت سیب زمینی و آبدار شدن غده سیب زمینی شود.  برخی از محصولات مثل توتون بر پنبه به مقداری عنصر کلر نیاز دارد در همین گیاهان استفاده  زیاد از کلرور پتاسیم مسمومیت ایجاد می کند و شوری خاک  را افزایش می دهد که به دنبال آن سمیت  کلرا در گیاه خواهیم داشت.

 

نیترات پتاسیم

کود نیترات پتاسیم  حاوی  ۴۴ درصد  اکسید پتاسیم است  که علاوه بر پتاس ازت گیاه را نیز تامین می کند.

 

سولفات پتاسیم ( سولوپتاس)

یکی از پرمصرف‌ترین و بهترین نوع کودهای پتاسه سولفات پتاسیم یا سولوپتاس است  این کود در انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه سبزی و صیفی قابل استفاده است و بر خاک های شور و قلیایی تاثیر مثبت دارد.

علاوه بر کود های پتاسه ذکر شده بخشی از پتاسیم مورد نیاز گیاه را می توان از طریق کودهای NPK پتاس بالا، فسفیت پتاسیم و کود های مایع با درصد پتاس بالا تامین کرد.

 

اهمیت استفاده از سولوپتاس

کود سولوپتاس مناسب انواع خاک ها می باشد این کود  نه تنها  هیچ ضرری برای خاک و گیاه ندارد بلکه باعث اصلاح خاکهای ضعیف و تعدیل شوری و ph خاک می گردد.  کود سولفات پتاسیم به دلیل این که قابلیت استفاده به صورت خاکی، کود آبیاری و محلول پاشی دارد می توان  آنرا در تمام مراحل رشد گیاه استفاده کرد.

 

 مزایای استفاده از کود سولوپتاس

سولوپتاس علاوه بر تامین پتاسیم و گوگرد گیاه می‌تواند شرایط را برای جذب عناصر غذیی در خاک فراهم می کند.

 

برخی از مزایای سولوپتاس

  • تامین پتاسیم گیاه در مراحل مختلف رشد
  • بالا بودن میزان حلالیت و سرعت حل شدن در آب
  • قابل استفاده در خاکهای قلیایی و اسیدی
  • رفع سریع کمبود پتاسیم در گیاه
  • تعدیل شوری محیط ریشه در خاک های شور
  • کاهش PH خاک های قلیایی
  • بالا رفتن مقاومت گیاه به آفات و بیماری ها
  • افزایش مقاومت به تنش های محیطی از قبیل گرما، سرما، خشکی، شوری
  • افزایش خاصیت انبارداری
  • افزایش کیفیت محصول
  • افزایش جذب عناصر غذایی میکرو و ماکرو
  • قابل استفاده در تمامی سیستم های آبیاری
  • قابل استفاده در تمامی مراحل رشد گیاه
  • مناسب گیاهان حساس به شوری
  • افزایش نشاسته و قند در میوه ها
  • جلوگیری از ریزش میوه
  • فاقد عناصر مضر
  • قابلیت استفاده به صورت محلول پاشی
  • سازگاری با انواع خاکها
  • جلوگیری از تجمع نیترات در میوه

با توجه به مزایای سولوپتاس در صورتی که خاک ما  نیاز به  پتاسیم داشته باشد بهتر است بخشی زیادی از نیاز گیاه را از طریق  مصرف سولفات پتاسیم یا سولوپتاس تامین کنیم.

 

 نحوه مصرف سولوپتاس

کود سولوپتاس به سه روش کود آبیاری، محلول پاشی و مصرف خاکی قابل استفاده است.  بسته به شرایط خاک مرحله رشد گیاه و شرایط آب و هوایی میتوان از یکی از  با این روش ها استفاده کرد.

نحوه مصرف سولوپتاس در روش کود آبیاری

در این روش ابتدا کود را در یک ظرف به خوبی حل کنید توجه داشته باشید که سولوپتاس مرغوب هیچ گونه ناخالصی ندارد و ۱۰۰% در آب قابل حل است. پس از  تهیه محلول سولفات پتاسیم، تانکر کود را تا یک سوم از حجم تانکر پر کنید و سپس محلول کود سولوپتاس را داخل تانک بریزید و دو سوم باقی مانده را  از آب پر کنید.

در  روش کود آبیاری بایستی حداقل ۵۰ درصد کرت یا ردیف آبیاری شده باشد  سپس شیر تانک را  به مقدار مناسب باز کنید.  زمان باز کردن شیر تانکر بستگی به  دبی آب آبیاری، طول کرت یا ردیف و باز و بسته بودن انتهای ردیف یا کرت دارد.

تعداد دفعات مصرف سولوپتاس به صورت خاکی یا کود آبیاری بستگی به بافت خاک و میزان تثبیت پتاسیم و میزان کمبود پتاس در خاک دارد. در صورتی که  بافت خاک سبک باشد و یا تثبیت پتاسیم در  خاک بالا باشد بایستی تعداد دفعات مصرف سولوپتاس را افزایش دهیم و مقدار مصرف را در هر مرحله کمتر کنیم به این ترتیب کود سولوپتاس کمتر در معرض آبشویی و یا تثبیت قرار می‌گیرد در این حالت حداکثر جذب سولوپتاس اتفاق می افتد.

 

 محلول پاشی سولوپتاس

زمانی که میزان آبشویی و تثبیت پتاسیم در خاک بالا است  بایستی پتاسیم مورد نیاز گیاه را از طریق محلول پاشی تامین کنیم در زمان رشد میوه که سرعت جذب پتاسیم بسیار بالاست  گیاه سریع دچار کمبود پتاسیم می شود به همین دلیل بایستی از طریق محلول پاشی کمبود پتاسیم را در گیاه جبران کرد. در خاک های شور  نیز به دلیل  کاهش جذب پتاسیم محلول پاشی سولو پتاس توصیه میشود.

مصرف سولوپتاس به صورت خاکی

سولوپتاس را میتوان به صورت چالکود در ابتدای دوره رشد در باغات استفاده کرد. مصرف خاکی سولوپتاس جذب عناصر میکرو را افزایش می دهد.

 

بهترین زمان مصرف سولوپتاس

زمان مصرف سولوپتاس بسته به هدف استفاده متغیر است در صورتی که هدف از مصرف سولفات پتاسیم درشت شدن میوه، افزایش طعم و کیفیت میوه و افزایش خاصیت انبارداری باشد بایستی در زمان  ابتدای رشد میوه (فندقی شدن میوه)  استفاده شود.

در صورتی که با هدف کاهش خسارت سرما بخواهیم محصول را زودتر از موعد برداشت کنیم می توانیم سولوپتاس را یک ماه قبل از برداشت استفاده کنیم  مصرف سولوپتاس با هدف افزایش تعداد گل و میوه بایستی قبل از  شروع مرحله زایشی است.

 

مقدار مصرف سولوپتاس

به ازای هر درخت100 تا ۱۵۰ گرم

به ازای هر هکتار ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم به صورت کود آبیاری

به ازای هر هکتار به مقدار ۵ کیلو گرم به صورت محلول پاشی

 

چند نکته زمان مصرف کود سولوپتاس

  • قبل از ریختن کود سولوپتاس در داخل مخزن سمپاش یا مخزن، کود را در یک ظرف کاملاً حل کنید.
  • مصرف کود های پتاسه در زمان پاییز و در خاکهای شنی توصیه نمی شود به دلیل اینکه در اثر بارندگی شدید پتاس در خاکهای سبک دچار آبشویی می شود.
  • مصرف بیش از حد کودهای پتاسه مانع جذب منیزیم و کلسیم میشود علائم کمبود این دو عنصر در صورت مصرف زیاد پتاسیم در گیاه بروز می کند.
  • مصرف سولفات پتاسیم همزمان با کودهای حاوی کلسیم و مس به هیچ عنوان توصیه نمی شود تداخل آنها مانع از جذب پتاسیم می گردد.
  • از اختلاط سولفات پتاسیم با  هیومیک اسید پرهیز شود.
  • مصرف بیش از حد سولفات پتاسیم به گیاه آسیب میزند و مقدار مصرف بسته به نحوه مصرف، کیفیت خاک، نوع گیاه و شرایط آب و هوایی متغیر است حتماً قبل از مصرف از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید.
  • قبل از اختلاط با کودهای دارای منیزیم ابتدا سولوپتاس را در یک ظرف جداگانه حل کنید و سپس آن را ترکیب کنید.
  • در صورت تمایل به اختلاط با سموم حشره کش و قارچ کش حتماً در حجم کم تست کنید.
  • تعداد دفعات مصرف سولوپتاس در خاکهای شنی نسبت به خاکهای رسی  بیشتر است  و هر بار با مقدار کمتری انجام شود به عنوان مثال در صورتی که بخواهیم در یک هکتار زمین زراعی با خاک رسی مقدار ۱۵ کیلو سولوپتاس  طی سه مرحله  و هر مرحله ۵ کیلواستفاده کنیم در خاکهای شنی بایستی ۱۵ کیلو را در طی چهار مرحله مصرف کرد.
  • جهت اثر بخشی بالاتر و دریافت نتیجه بهتر حتماً قبل از مصرف، آزمایش آب و خاک و گیاه انجام شود.
  • محلول پاشی  سولوپتاس در هوای آرام، صبح زود یا   عصر انجام گیرد تا بهترین کارایی را داشته باشد.
  • توصیه می گردد سولوپتاس به تنهایی و بدون اختلاط با سایر کودها یا سموم شیمایی استفاده شود.

 

قیمت کود سولوپتاس

کود سولوپتاس در بازار با برندهای مختلف و کیفیت های متفاوت وجود دارد. قیمت کود سولوپتاس بسته به کیفیت، نوع برند، شرکت تولیدی و نوع بسته بندی متغیر است. نوسانات قیمت ارز نیز بر قیمت سولوپتاس تاثیر گذار است. جهت اطلاع از قیمت انواع کودهای پتاسه خارجی و  ایرانی  با ما تماس بگیرید.

 

فروش کود سولوپتاس بلژیک

کود سولوپتاس بلژیک کاملاً محلول در آب است و در همه سیستم های آبیاری  قابل استفاده است. مصرف سولوپتاس در خاک های شور و قلیایی  به دلیل وجود درصد بالای گوگرد و همچنین تاثیر عنصر پتاسیم بر کاهش جذب سدیم توصیه می گردد.

فروش سولوپتاس بلژیک

 

مزایای سولوپتاس بلژیک

  • رفع سریع کمبود پتاسیم و گوگرد در گیاه
  • مقاوم بودن به آبشویی در خاکهای سبک
  • پایین بودن ضریب شوری نسبت به سلوپتاس های موجود در بازار
  • افزایش دهنده کیفیت محصول و خاصیت انبارداری
  • داشتن خاصیت اسیدی

 

فروش کود سولوپتاس  سوئیس

سولوپتاس سوئیس گرو دارای 50 درصد پتاس و 18 درصد گوگرد می باشد و درصد کلر آن بسیار کم است. این کود در ترکیه و به سفارش شرکت سوئیس گرو با کیفیت بالا تولید می شود و با بسته بندی های ۲۵ کیلویی در فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورزی عرضه می گردد.

 

فروش سولوپتاس آلمان (هورتیسول)

هورتیسول آلمان در شرکت کالی آلمان تولید شده و برای انواع محصولات کشاورزی مناسب می باشد. تغذیه گیاه با کود هورتیسول تاثیر خوبی بر کمیت و کیفیت محصول دارد. این کود دارای 52 درصد اکسید پتاس و 45 درصد گوگرد است.

قیمت سولوپتاس هورتیسول

مزایای استفاده از سولوپتاس هورتیسول

  • افزایش مقاومت گیاه به ورس
  • جلوگیری از سیاه شدن غده سیب زمینی
  • افزایش کیفیت محصول
  • ضریب شوری پایینی دارد
  • کمتر تحت تاثیر آبشویی قرار می گیرد
  • برای انواع محصولات زراعی و باغی مناسب است.

 

فروش کود سولوپتاس اسپانیا (تراپلکس)

سولوپتاس اسپانیا دارای ۵۱ درصد پتاس  (k2o) و ۱۸ درصد گوگرد  است.

فروش سولوپتاس اسپانیا

ویژگی های کود سولوپتاس تراپلکس sop

  • تامین حداکثری پتاسیم گیاه
  • افزایش عملکرد و کیفیت محصول
  • تولید شده از مواد اولیه با کیفیت
  • فاقد عناصر مضر
  • حلالیت و سرعت جذب بالا
  • قابلیت استفاده به صورت محلول پاشی و کود آبیاری

 

فروش انواع کود سولوپتاس باکیفیت

با فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز  خرید کود  سولوپتاس با کیفیت بالا و قیمت مناسب را با ما تجربه کنید. مجموعه نیاز کشاورز با هدف تامین انواع کودهای شیمیایی آماده تامین کود سولو پتاس  خارجی و ایرانی با  بهترین کیفیت و قیمت مناسب  می باشد. تمامی محصولات موجود در نیاز کشاورز دارای استاندارد های تولید می باشد و تائیدیه سازمان خاک و آب کشور را دارد.

شما می توانید جهت اطلاع از انواع سولوپتاس موجود در نیاز کشاورز با شماره های درج شده در انتهای این صفحه با ما تماس بگیرید و با دریافت مشاوره رایگان بهترین کود سولوپتاس موجود در بازار را  از فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز خریداری کنید.

 

تلفن : 09171531303

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *