کود تقویتی

فروش کود هیومیک اسید پودری و مایع با قیمت مناسب

فروش کود هیومیک اسید خارجی و ایرانی در فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز. اسیدهیومیک امریکایی و اسپانیایی با درصد خلوص 60 تا 95 درصد.

 

اسید هیومیک چیست؟

اسید هیومیک طی سالیان دراز از مواد آلی موجود در خاک  به دست آمده است. به دلیل اینکه مواد آلی موجود در خاک های ایران بسیار ناچیز است. اسید هیومیک طبیعی موجود در خاک تاثیر زیادی بر کیفیت خاک و عملکرد محصول ندارد. بنابراین برای افزایش حاصلخیزی خاک بایستی به صورت مصنوعی اسید هیومیک به خاک اضافه کرد.

  میزان اسید هیومیک  موجود درخاک به میزان ماده آلی در خاک بستگی دارد  اغلب خاک های ایران ماده آلی زیر یک درصد دارد  این در حالی است که ماده آلی  خاک  در حالت ایده آل باید بین 3 تا ۶ درصد باشد.

 

چگونه اسید هیومیک تولید می شود؟

لئوناردیت بهترین ماده‌ای که می‌توان از آن اسید هیومیک تولید کرد. از مواد آلی دیگری مثل پیت ماس، کمپوست و کودهای دامی نیز میتوان اسید هیومیک استخراج کرد. اما مقدار هیومیکی که  از لئونارد استخراج می شود، بسیار بیشتر از دیگر مواد آلی است.

مواد آلی زمانی که تجزیه می شوند بعد از گذر زمان به یک ماده مقاوم به تجزیه تغییر شکل میدهند که هوموس نامیده می شود. هوموس یک ترکیب بسیار پایداری است که از سه بخش هیومیک اسید،فولیک اسید و هیومین تشکیل می شود. امروزه اسید هیومیک از ته نشست های آلی مثل لیگنیت و لئوناردیت به دست می اید.

زمانی که ما ۱000 کیلوگرم ماده الی داشته باشیم و شرایط دمایی رطوبت و اکسیژن را برای تجزیه فراهم کنیم بعد از حداقل سه ماه  وزن این مواد به دویست کیلو گرم میرسد در صورتی که این تجزیه ادامه داشته باشد و میکروارگانیسم ها به فعالیت خود ادامه دهند در این شرایط بعد از یک سال وزن مواد اولیه به  چهل کیلوگرم میرسد  ماده ای که بعد از یک سال باقی می ماند گفته می شود درصورتی که شرایط فراهم باشد پس از  حداقل ده سال 10 کیلوگرم اسید هیومیک داریم.

ویژگی های  هیومیکس (اسید هیومیک)

اسید هیومیک از مواد آلی و معدنی نظیر اسیدهای آمینه، فنول ها، بتید ها و اسیدهای نوکلئیک در پیوند با کاتیون ها تشکیل می شود که یک ترکیب بسیار پیچیده ای دارد، بسیار با دوام و پایدار است و تاثیر بسیار خوبی بر خاک و گیاه دارد. ph هیومکس (اسیدهیومیک) ۴ تا ۵ است و هیچ شباهتی به اسیدهای شناخته شده ندارد.

اسیدهیومیک مایع

برخی از مزایای هیومیک اسید

  • حلالیت بسیار بالایی دارد
  • قابل استفاده در انواع سیستم های آبیاری
  • در خاک پایداری بالایی دارد
  • هیومیک اسید در آب حلال است
  • با مصرف اسید هیومیک نیاز به مصرف سموم و کود های شیمیایی کاهش می یابد
  • سازگار با طبیعت
  • تولید محصول ارگانیک
  • کلات کننده خوبی برای عناصر غذایی موجود در خاک است

انواع هیومیک اسید موجود در بازار

هیومکس در افزایش ریشه زایی و توسعه سطح ریشه بسیار موثر است به همین دلیل استفاده از این کود در گیاهان آپارتمانی و زینتی مثل کاکتوس، سانسوریا و همچنین تکثیر قلمه و کشت نشاء که نیاز به ریشه زایی دارند توصیه می شود.

حاصلخیزی خاکمصرف هیومکس در درختان پسته، مرکبات، و سیاه درختان باعث افزایش سطح ریشه میگردد. افزایش سطح ریشه علاوه بر افزایش مقاومت درختان به تنش خشکی جذب عناصر غذایی را افزایش می دهد.

نیاز بالا به پتاسیم در برخی از محصولات کشاورزی مثل سیب زمینی، گردو و صیفی جات استفاده از اسید هیومیک با پایه هیومات پتاسیم باعث درشت شدن میوه و غده ها می گردد.

در بازار هیومکس به سه فرم زیر وجود دارد.

  • هیومیک اسید پودری
  • هیومیک اسید مایع
  • هیومیک اسید گرانوله

 هیومیک اسید پودری

هیومیک اسید پودری 100 درصد قابل حل در آب است و با درصد های مختلفی از 30 تا 90 درصد در بازار عرضه می شود. این نوع اسید هیومیک در سیستم های آبیاری تحت فشار و غرقبی قابل استفاده است. در درختان علاوه بر کود آبیاری به صورت چالکود نیز می توان استفاده کرد. بهترین نوع هیومیک اسیدهای خارجی موجود در بازار تولید شده در کشور آمریکا، اسپانیا، هلند، بلژیک و فرانسه است.

 اسید هیومیک مایع

هیومکس مایع از هیومکس پودری به دست می آید. هیومکس مایع را می توان با دیگر عناصر غذایی مورد نیاز گیاه ترکیب کرد. درصد خلوص هیومکس پودری بیشتر از مایع است در حقیقت هیومیک اسید مایع از انحلال نوع پودری آن در حلال ها به دست می آید. یکی از مزایای هیومیک اسید مایع نسبت به پودری و گرانوله استفاده راحتتر آن است.

در ترکیب برخی از اسید هیومیک‌های تولید شده ازت ترکیب می شود. ازت موجود در اسید هیومیک میتوانید بخشی از نیاز گیاه به ازت را تامین کند. زمان باز کردن درب ظرف حاوی اسید هیومیک ازت دار بوی تند گاز آمونیاک به مشام می رسد.

افزودن عناصر غذایی به اسید هیومیک درصدخلوص هیومیکس را کاهش می دهد اسید هیومیک مرغوب و خالص هیچ گونه بوی و نامطبوعی ندارد. تاثیر بر رشد گیاه  پس از مصرف اسید هیومیک ناخالص و بی کیفیت بیشتر به خاطر وجود ازت در این نوع کودها است.

  اسید هیومیک گرانوله

اسید هیومیک گرانوله از لئوناردیت معدنی تولید می شود لئوناردیت قدرت کلاته کردن عناصر غذایی را ندارد. و نسبت به اسید هیومیک مایع و پودری کیفیت پایین تری دارد. همچنین هیومیک اسید گرانوله یونیزه نیست و انحلالپذیری کمتری نسبت به دیگر فرم های هیومیک اسید دارد.

چه نوع اسید هیومیکی کیفیت بالاتری دارد؟

با توجه به توضیحات بالا هیومیک اسید گرانوله کیفیت پایین تری نسبت به فرم های پودری و مایع دارد. از نظر خلوص، هیومیک اسید پودری درصد خلوص بالاتری دارد. اگر هدف افزودن مقدار بیشتری هیومیک به خاک باشد، اسید هیومیک پودری با برندهای معتبر میتواند بهترین نتیجه را بدهد.

 تاثیر هیومیک اسید بر حاصلخیزی خاک

با افزایش حاصلخیزی خاک عملکرد و کیفیت محصول افزایش می یابد. استفاده از کودهای شیمیایی به تنهایی نمی تواند حاصلخیزی خاک را افزایش دهد حتی در صورت مصرف بی رویه کود های شیمیایی تاثیر منفی بر ساختار فیزیکی و شیمیایی خاک دارد. افزایش شوری خاک، تخریب ساختمان خاک، و کاهش فعالیت میکروارگانیسم های مفید خاک از جمله مشکلاتی است که با مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی ایجاد می شود.

کودهای شیمیایی عناصر مورد نیاز گیاه را در زمان کوتاهی تامین می کنند. درصورتی که کودهای آلی و زیستی به دلیل پایداری بالا، چندین سال در خاک باقی می مانند این نوع کودها علاوه بر تغذیه گیاه، ساختار خاک را بهبود می دهند.

 مصرف همزمان کودهای آلی، زیستی و شیمیایی در طول دوره رشد تاثیر مثبتی بر خصوصیات شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی خواهد گذاشت. افزایش کیفیت خاک بیشتر از طریق مصرف کودهای آلی و بیولوژیک مثل EM، کود کمپوست، ورمی کمپوست، هیومکس و ….. امکان پذیر است.

در فرایند تجزیه کامل مواد آلی هوموس تشکیل می‎شود.  هوموس نیز دارای دو اسید آمینه  اسید هیومیک و اسید فولویک است. درحقیقت مواد هیومیکی آخرین محصولی است که از تجزیه مواد آلی بدست می آید.

برخی از مزایای مصرف اسید هیومیک بر خاک

  •  افزایش تخلخل خاک
  •  بهبود ساختار خاک
  •  کاهش فرسایش
  •  افزایش قابلیت نگهداری آب
  • افزایش جذب عناصر غذایی در خاک
  • کاهش اثر سمی برخی از عناصر در خاک
  • افزایش جمعیت میکروارگانیسم ها در خاک

اثر هیومیک اسید بر کاهش مصرف آب

مصرف اسید هیومیک باعث ایجاد یک ساختار پایدار و مناسب در خاک شده که نفوذپذیری آب  در خاک های رسی را افزایش میدهد از طرفی اسید هیومیک همانند یک اسفج عمل کرده و ظرفیت نگهداری آب  درخاک را افزایش میدهد آب ذخیره شده با توجه به نیاز گیاه به مرور در اختیار ریشه گیاه قرار می گیرد. همین ویژگی باعث می شود آب در محیط ریشه باقی بماند و از هدرروی آب جلوگیری شود. با مصرف اسید هیومیک خسارت ناشی از تنش خشکی کاهش یافته و عملکرد گیاه را افزایش میدهد. همچنین در شرایط تنش شوری نیز شرایط بهتری برای رشد ریشه و اندام هوایی فراهم می شود.

نقش هیومکس در بهبود جذب عناصر غذایی

اسید  هیومیک همانند یک پل ارتباط بین  مولکولهای آب و عناصر غذایی ایجاد می کند که از کریستال شدن این عناصر جلوگیری می کند این عمل باعث می شود عناصر غذایی کمتر تحت تاثیر آبشویی قرار گیرند و جذب عناصر غذایی  با سهولت بیشتری انجام می شود.

کودهای ازته در خاک های سبک به شدت دچار آبشویی می شود. اگر مصرف کود ازته به طور صحیح انجام نشود بخش زیادی از ازت مصرفی از دسترس ریشه خارج می شود با مصرف اسید هیومیک در خاک پیوندی میان ازت  خاک و اسید هیومیک ایجاد می شود. این فرایند مانع از آبشویی ازت خصوصاً در خاکهای سبک می گردد. به این ترتیب مصرف ازت در خاک هایی که اسید هیومیک استفاده می شود کاهش می یابد. اسید هیومیک همچنین باعث افزایش نفوذپذیری غشای سلولی شده و از این طریق جذب پتاسیم افزایش میدهد.

افزایش فعالیت های بیولوژیکی خاک با مصرف هیومکس

باکتری های تحریک کننده رشد گیاه از طریق تثبیت نیتروزن، افزایش هورمون های رشد، افزایش حلالیت فسفات و پتاس، کنترل عوامل بیماریزا باعث افزایش رشد ریشه و اندام هوایی گیاه می شوند. هیومیک اسید یک منبع انرژی برای میکروارگانیسم های مفید خاک است اضافه کردن این کود به خاک باعث افزایش جمعیت میکروارگانیسم ها شده و فعالیت آنها را دو چندان می کند.

نقش اسید هیومیک بر رشد گیاه

اسید هیومیک با تاثیر بر خصوصیات شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی خاک شرایط ایده آلی برای رشد ریشه فراهم می‌کند افزایش توسعه سطح ریشه، جذب آب و عناصر غذایی توسط ریشه در خاک را افزایش می دهد که در نهایت بر رشد اندام های هوایی را افزایش میدهد رسیدن شاخص سطح برگ به حد ایده‌ال عملکرد محصول افزایش میدهد.

برخی از اثرات اسید هیومیک بر رشد گیاه

  • افزایش فعالیت آنزیم ها در گیاه
  • افزایش تقسیم سلولی در گیاه
  • افزایش میزان فتوسنتز
  • افزایش درصد جوانه زنی
  • افزایش سرعت رشد ریشه
  • محرک رشد ریشه و اندام هوایی
  • افزایش مقاومت گیاه به تنش های محیطی از قبیله شوری خشکی سرما و گرما
  • افزایش مقاومت گیاه به آفات و بیماری ها
  • افزایش کیفیت محصول
  • افزایش درصد پروتئین میوه و دانه

فروش هیومیک اسید مایع

نحوه مصرف اسید هیومیک در خاک

 مقدار مصرف  اسید هیومیک  بسته به نوع گیاه، کیفیت خاک، نوع سیستم آبیاری، دبی آب شرایط آب و هوایی متفاوت است. هیومیک اسید از اوایل دوره رشد تا قبل از بر داشت قابل استفاده است. استفاده از اسید هیومیک در طول دوره رشد گیاه خصوصاً در ابتدای دوره رشد باعث افزایش رشد ریشه و اندام هوایی گیاه می گردد.

 مصرف هیومیک اسید در سیستم های تحت فشار

بهترین زمان مصرف کود اسید هیومیک به عنوان کود آبیاری در سیستم های تحت فشار  2 ساعت مانده به انتهای زمان آبیاری است در این زمان  اسید هیومیک به همه محیط ریشه نفوذ می کند و به راحتی در دسترس ریشه گیاه قرار می‌گیرد. درصورت مصرف کود در ابتدای شروع آبیاری بخش زیادی از محلول کود به دلیل آبشویی از دسترس ریشه خارج می شود. و درصورتی که کود در انتهای زمان ابیاری مصرف شود بخشی از کود در سیستم های آبیاری و بخش زیادی در سطح خاک باقی می ماند.

مصرف هیومیک اسید در آبیاری  غرقابی

در آبیاری غرقابی استفاده از  اسید هیومیک  زمانی صورت می گیرد که آب حداقل ۵۰ درصد  طول کرت یا ردیف را طی کرده باشد. بهتر است از اسید هیومیک به عنوان کود آبیاری در سه مرحله در طول فصل رشد  استفاده شود.

آیا محلول پاشی اسید هیومیک  تاثیری دارد؟

اسید هیومیک از مولکولهای درشتی تشکیل شده و ورود این مولکول ها به داخل سلول غیرممکن است بنابراین محلول پاشی اسید هیومیک خالص اثری بر گیاه ندارد و بهتر است همراه با آب آبیاری استفاده شود. در صورت تمایل به محلولپاشی  بایستی از کودهای با درصد اسید فولویک بالا استفاده کنید. اسید فولیک مولکول های کوچک تری نسبت به اسید هیومیک دارند از طریق  محلول پاشی می تواند وارد سلول گیاه شود و بر رشد گیاه اثر بگذارد.

مقدار مصرف هیومیک اسید مایع

 

ردیفنوع گیاهمقدار مصرفتوضیحات
1گیاهان زراعی5 تا 10 لیترهر هکتار
2سبزی و صیفی5 تا 10 لیترهر هکتار
3درختان مثمر100تا150 سی سیهر درخت
4درخت انگور20 تا 30 سی سیهر درخت

مقدار مصرف هیومیک اسید پودری

 

ردبفنوع گیاهمقدار مصرفتوضیحات
1گیاهان زراعی1 تا 2 کیلو گرمدر هر هکتار
2سبزی و صیفی1 تا 2 کیلوگرمدر هر هکتار
3درختان مثمر40 تا 50 گرمدر هر هکتار
4انگور10 تا 20 گرمدر هر هکتار

 

توصیه مصرف: مقدار مصرف توصیه شده کلی می باشد و میزان مصرف براسا بافت خاک، کیفیت خاک، سن گیاه، نوع گیاه، شرایط اقلیمی و نظر کارشناس متغییر می باشد. قبل از مصرف حتماً از کارشناسان با تجربه مشاوره بگیرید.

ترکیبات اسید هیومیک

ترکیبات موجود در اسید هیومیک بسته به نوع شرکت تولید کننده متفاوت است به عنوان مثال برخی از کودهای هیومیکی علاوه بر اسید هیومیک، فولیک اسید و پتاسیم نیز در ترکیب آنها به کار رفته است، بایستی بر اساس نیاز کودی و آنالیز خاک ترکیب مناسب را خریداری کنید.

قیمت کود اسید هیومیک

افزایش بهره وری تولید  به دو فاکتور افزایش عملکرد و کاهش هزینه‌های تولید بستگی دارد  مصرف اسید هیومیک درجه یک با خلوص بالا می تواند علاوه بر تاثیر بر عملکرد و کیفیت محصول با تاثیر بر افزایش جذب عناصر غذایی موجود در خاک و کاهش مصرف دیگر کودهای شیمیایی به کاهش هزینه‌های تولید کمک کند.

 قیمت  کود اسید هیومیک بسته به نوع فرمول کودی، برند و  درصد خلوص متفاوت می باشد. فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز تلاش دارد انواع کودهای اسید هیومیک خارجی و داخلی را با توجه به نیاز کشاورزان عزیز،  با قیمت مناسب تامین و عرض کند جهت اطلاع از قیمت و نحوه فروش کود اسید هیومیک پودری و مایع  با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. یکی از اهداف مجموعه نیاز کشاورز تامین و ارسال کودهای تقویتی با کیفیت بالا و و قیمت مناسب است تا علاوه بر اثرگذاری بهتر بهره‌وری بالاتری نیز داشته باشد.

اطلاع از نحوه خرید کود اسید هیومیک

انواع اسید هیومیک های پودری و مایع با وزن‌های مختلف در سایت فروشگاهی نیاز کشاورزی موجود می باشد‌، یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان اطلاع از بهترین برند کودهای موجود در بازار و دسترسی آسان به نهاده‌های کشاورزی است. مجموعه نیاز کشاورز تلاش کرده تا بهترین کودهای کشاورزی را با کمترین هزینه در اختیار شما خریداران عزیز قرار دهد.

 جهت خرید بهترین انواع اسید هیومیک‌های موجود در بازار با کارشناسان فروش نیاز کشاورز تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره رایگان  محصول خود را سفارش دهید. بهترین برندهای اسید هیومیک موجود در بازار تولید شده در کشور، آمریکا، اسپانیا، سوئیس، هلند و بلژیک می باشد. اسید هیومیک ایرانی و چینی نیز با کیفیت های مختلف و قیمت مناسب در بازار وجود دارد.

برخی از اسید هیومیکهای خارجی و ایرانی موجود در فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز

1-هیومکس پودری95 شرکت بازرگان کالا

ساخت کشور امریکا

ترکیبات

  • 80درصد هیومیک اسید
  • 15درصد فولیک اسید
  • 12 درصد پتاسیم

دارای بیش از 6 برابر هیومیک اسید و فولویک اسید  نسبت به هیومیک اسید مایع

هیومکس 95

 

2-هیومی توپیا (اسیدهیومیک مایع)

ساخت کشوراسپانیا

ترکیبات

  • 12 درصد اسیدهیومیک
  • 3 درصد فولیک اسید
  • 4درصد اکسید پتاسیم

هیومکس اسپانیا

 

3-اسید هیومیک امریکایی (بلک ایگل پودری)

ساخت کشور امریکا

ترکیبات

  • 30 درصد اسیدهیومیک
  • 15 درصد اکسید پتاسیم
  • 3 درصد نیتروژن

اسیدهیومیک امریکایی

 

4-دایموندگرو امریکایی (اسید هیومیک پودری)

ترکیبات:

60 درصد ماده هیومیکی:

12 درصد پتاسیم

هیومکس آمریکایی

 

نیاز کشاورز خرید کود هیومیک اسید باکیفیت را به دلیل کاهش هزینه های تولید در کشاورزی، سازگار بودن با محیط زیست، افزایش کیفیت خاک و کمک به تولید محصول سالم را به شما توصیه می کند.

فروش عمده کود هیومیک اسید مایع و پودری

فروشگاه اینترنتی نیاز کشاورز بهترین اسید هیومیک های خارجی و ایرانی موجود در بازار با قیمت مناسب به شما پیشنهاد می دهد یکی از اهداف فروشگاه اینترنی نیاز کشاورز خرید بی واسطه و بی دغدغه انواع کود های مرغوب و با قیمت رقابتی است جهت اطلاع از نحوه فروش کود  هیومیک اسید و دریافت مشاوره رایگان با ما مشاورین ما تماس بگیرید.

تلفن تماس

مهندس بیگی

09171531303

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *